Genre: Pulp Mood: Indiana Jones Twist: Chtulhu Mythos Waar: begint waarschijnlijk in Chicago. Tijd: jaren '30 Personages: allemaal lid van de AEon Society For Gentlemen. In ieder geval een shaman, een cat burglar, een onaanraakbaar straatschoffie, een Indiana Jones en verder weet ik het nog niet. Spelers: Hugo, Bras, Diana, Jeroen, Koe en misschien Matthijs Tegenstanders: cultisten, zombies, andere Mythos beestjes (beetje alien in feeling), hogepriester(es) Scenes die ik wil hebben, ook in verband met personages: een social event (optreden van jazzband ofzo in dure club), beetje dungeoncrawlen / tomb raiden, wildernis: woestijn en/of jungle (zie onder), grote vechtscene met mooks Background: er is een eeuwenoude cult op Aarde (de Thule Society -- deze heeft echt bestaan maar in andere vorm) die de Zon en de Maan aanbidden. (Dit zijn aspecten van een of andere Great Old One, maar dat weten ze zelf niet) Zon = mannelijk, elementen: vuur en aarde, stabiel, duidelijk. symbool: vierkant, evt swastika linksom Maan = vrouwelijk, elementen: water en lucht. Vluchtig, geniepig, stealth. symbool: cirkel, evt swastika rechtsom Nu zijn er profetien over de wederopstandingen van het godenpaar als de twee Incarnaties gevonden worden. Dit zijn mensen die bepaalde kwaliteiten hebben. (Welke weet ik nog niet. Het zonnekind heeft waarschijnlijk Body Of Bronze.) De Cult heeft al veel kinderen (kleine 'k') getest, en zij die niet geschikt zijn sterven een gruwelijke dood. (De Cult is slecht, voel je wel?) De Kinderen worden door de cult gekidnapped en getest. Mocht een Kind (hoofdletter 'K') gevonden worden, dan zal deze worden gehersenspoeld -- ze zullen niks meer weten en gewoon doorgaan met hun leven. De Cult kan ze echter oproepen. De twee centra van de cult zijn waarschijnlijk in Egypte en in India voor resp. Zon en Maan, al kan dit makkelijk veranderd worden. Ideeen: - 1 van de PCs is een Kind / is familielid van Kind / AEon Society wordt ingeroepen door vader van Kind. - 1 van de Kinderen is al gevonden / geen van de Kinderen is al gevonden / beide zijn al gevonden maar het wachten is op bepaald moment (alignment of the Heavenly Spheres ofzo) - cult-leden zoeken nog naar aanwijzingen / delen van artifacts en beroven musea / PCs - Cult openbaart zich en legt ultimatum op aan wereld, evt met demonstratie van kracht (lesser servitor wezens die steden in de as leggen ofzo) [20:42] maar wat wilde je weten :) [20:42] ah [20:42] nou... ik heb een beetje verbindingen nodig [20:42] en een goede hook [20:42] ik zou hook #3 doen [20:42] die ideeen zeg maar... maar dan moet ik er eentje uitkiezen [20:43] met daarbij vervolg #1 + #3 gecombinerd (1 kind al gevonden maar wel nog wachten op heavenly spheres) [20:43] dan kun je nog kiezen of vader van kind is dat al gevonden is of niet [20:43] ik zou niet doen [20:43] probleem bij 3 is dat het op mijn vorige Adventure adventure begint te lijken [20:43] dan hebben ze 2 goals: beschermen en voorkomen [20:44] * Tension gets confused rapidly [20:44] dus: cult leden zoeken nog aanwijzingen [20:44] en 1 van de PCs is vader van kind? of juist PC is kind? [20:45] tot nu toe leek mij het beste: [20:45] 1 kind is al gevonden [20:45] met wat retro actively research kunnen de PCs dit te weten komen [20:45] nee niet pcs vader kind [20:46] vader kind roept hulp in van aeon society [20:46] juist [20:46] kind en vader unrelated [20:46] mbt pcs [20:46] pcs komen achter bestaan cult [20:46] en dat is dan de hook die de PCs activeert [20:46] en horen dat ze al 1 kind hebben [20:46] ja [20:46] pcies [20:46] ok, check [20:46] en moeten dan dus kind van die vader beschermen [20:46] terwijl ze evil plot proberen te voorkomen [20:46] zeg maar bovenste zin mislukt [20:47] althans daar ga je voor [20:47] en dan eindscene a la hudson hawk :) [20:47] of indy of ... [20:47] hudson hawk? [20:47] * Tension is niet mee [20:47] nou ja gewoon [20:47] evil overlord denkt dat ie wint [20:47] pulpy [20:48] okee [20:48] zelf dacht ik eraan om 1 van de PCs een Kind te laten zijn [20:48] scheelt weer een cast member [20:48] kan ook [20:48] maar is niet mijn stijl omdat je dan 1 pc 'voortrekt' [20:49] ben ik niet goed in [20:49] ja, maar het maakt het wel persoonlijker [20:49] ja maar in een one shot heb je toch neit veel band met je char? [20:49] daarom dacht ik er ook aan om 1 van de PCs een vader/moeder van het Kind te laten zijn [20:49] ja, nee [20:49] maar alle beetjes helpen qua motivatie, denk ik dan [20:50] ik zou juist zeggen dat de movitatie er wel is [20:50] motivatie [20:50] aangezien het een oneshot is [20:50] mwjowah [20:50] :non-committical noise: [20:50] :-) [20:51] maar op zich kan het wel ja [20:51] tis ook mijn stijl :) [20:52] je zou ook nog 1 pc kunnen verwarren met een kind [20:52] hee, das ook leuk [20:52] jump in the middle of the action [20:52] dan ontkomen ze ternauwernood [20:52] en horen daarna hoe het zit [20:52] goed plan [20:52] maar dan heb je maar heel even de andacht op 1 pc [20:52] ipv de hele adventure [20:53] pcies [20:53] scheelt weer moderation [20:53] ok... [20:53] Openingsscene: jazz club in chicago [20:54] zijn ze al een team? [20:54] de pcs? [20:54] ja [20:55] of, iig, ze zijn lid van de AEon Society [20:55] en sommigen hebben al met elkaar samengewerkt [20:55] ja ok maar ook deel van team daar [20:55] ok [20:55] klein feestje van Maxwell Mercer (baas van AEon) [20:56] beetje arrangeren dat bv Bras van de rest afgescheiden raakt [20:56] en BIJNA wordt gekidnapped [20:56] ah zo [20:56] dat is goed plan [20:57] ik zou btw voor jungle kiezen [20:57] en er een evil nazi in plaatsen :D [20:57] uiteraard :-) [20:57] wat vond je van de background uberhaupt? [20:58] maar goed, kidnapping gaat fout [20:58] het team veegt de vloer aan met de mooks [20:59] geen probleem [20:59] de mooks laten wat aanwijzingen achter [20:59] o.a. een opdrachtbrief van de Villain [20:59] beetje vreemde tekens erbij [20:59] en een referentie naar het Zonnekind en Maankind [21:00] klinkt goed [21:00] achtergrondverhaal -> zeker ok [21:00] okee, dan het tussenstuk waarin meer clues worden ontdekt... [21:00] ik zou zonsverduistering kiezen trouwens als special ding [21:00] goed idee [21:01] misschien dan niet meteen weggeven qua zonne/maan kind [21:02] ach, een zin over "en de Zon zal ter Aarde komen, en zijn Zaad zal een Uitverkorenen doen ontstaan" [21:02] bla [21:02] ok in die zin misschien wel [21:02] maar niet zo direct :) [21:03] nee, dat komt later [21:03] maar welke clues laten we waar neervallen [21:03] o.a. een paar nieuwsberichten over de dochter van iemand die gekidnapped is en later zonder schrammeke terug is gekeerd [21:04] geboortedata overeen laten komen? [21:04] oeh, goed plan [21:04] of misschien 1 op zonnewende om 0:00 [21:04] kijk, daarom is dit soort brainstormen handig [21:04] en ander juist half jaar later [21:04] ofzo [21:04] zeker gaaf [21:04] ook goed idee [21:04] Samhain en Beltana [21:04] iirc [21:05] Beltane [21:05] zelfs :-) [21:05] nou ja iig via clues -> 1 kind, net te laat? [21:05] dan clues -> andere kind, wel op tjd [21:05] en dan finale [21:05] ofzo? [21:06] nja... [21:06] maar hoe precies [21:07] en 1ste kind is dus dochter die vernoemd wordt in krantenknipsel [21:07] tweede kind is dus niet Bras, maar wiee dan wel [21:07] en hoe komen ze daar achter? [21:07] birth records? [21:08] is een beetje dunne lead [21:10] ehm [21:11] oude tekst uit museum die daarover praat ofzo? [21:11] het kind wat op de zonnewende in het jaar van de Koe wordt geboren? [21:12] ik weet het ook ff niet :( [21:12] even iets makkelijkere variant dan [21:12] 1ste kind is al opgeroepen [21:12] 2e is die kranteknipseldudette [21:13] zoiets? [21:13] ja maar dan kan ze niet meer al gekidnapped zijn [21:13] jawel [21:13] De Kinderen worden door de cult gekidnapped en getest. Mocht een Kind (hoofdletter 'K') gevonden worden, dan zal deze worden gehersenspoeld -- ze zullen niks meer weten en gewoon doorgaan met hun leven. De Cult kan ze echter oproepen. [21:14] oh ja [21:14] true [21:14] goed idee [21:14] dan moeten PCs dus uit haar loskrijgen dat ze gekidnapped is [21:14] -> enter the aeons society's Q [21:15] en daarna locatie (in de jungle oude azteekse tempel) [21:15] je bedoelt s/gekidnapped/opgeroepen [21:15] ik weet niet preceis wat je met opgeroepen bedoelt [21:15] oeps [21:15] laat maar [21:15] ik lees de zin nu pas goed [21:15] maar op het moment dat ze daarachter zijn wordt ze iig echt weggevoerd [21:16] en daarna via jungle + eindgevecht met tig mooks naar dus de hudson hawk / indy scene qua einde [21:16] want nu zijn de mooks aangevoerd door Evil Lieutenant [21:16] zeg maar de grail scene [21:16] en hebben Mythos hulpjes bij zich [21:16] bijna vergeten [21:16] zoiets dus ja [21:17] mmmm [21:17] nog wat clues nodig [21:18] even wachten daarmee [21:19] even eindscene verder bouwen [21:19] het Tweede Kind is op een manier gevolgd door het Team [21:19] oh ik had dus een Q verzonnen [21:19] die bij de Aeon society werkt [21:19] Q? [21:19] maar dat zei ik niet zo duidelijk [21:19] ja de james bond q [21:19] gadget-man [21:19] maar dan in de 1930's [21:20] PLONS! [21:20] * Tension heeft beter idee [21:20] * Tension heeft net een PC de Knack 'Marked Man' gegeven [21:20] To "mark" a character or item, the mesmerist must first touch it; the player spends an Inspiration point and rolls Navigation. The character thereafter gains a complete sense of the marked individual or object's relative distance and direction from herself, which lasts for one week per success rolled. If a living subject dies or an unliviing one is destroyed, the link is broken. A character may simultaneously maintain a maximum number of marks equal to her Reflective Inspiration facet. [21:21] als die vergeet om die Mark te maken kunnen we altijd nog Q de Gadget Guy ten tonele brengen [21:22] excellent [21:22] nou, dan komt de groep dus aan in de Ziggurat in de Amazon jungle [21:22] nog wat local cult worshippers [21:22] (dat past zelfs in de Cthulhu Mythos) [21:23] en gewone wilde beesten [21:23] mochten we op het schema voorlopen [21:25] eindscene in de Ziggurat dus [21:25] overwhelming atmoshpere of deep, ages old corrupting evil [21:27] nog wat traps [21:27] mostly mechanical [21:27] o.a. de Pit Trap of Cliches [21:27] pcies [21:27] en de Moving Great Basalt Rocks [21:28] vergeet de Gem and Trapped Pedestal niet [21:28] voor de greedy pcs [21:28] kans voor misntens 2 personages om uit te blinken [21:28] he ja, leuk [21:30] okee [21:31] meanwhile is de Great Cultist al lang bezig met het Ritueel [21:31] het vrouwke is vastgebonden op het Altaar [21:31] waar het bloed van de gefaalde voorgangers nog op zit [21:31] mumbo jumbo [21:32] incantation [21:32] bla bla [21:32] enter the PCs [21:32] To infinity! [21:32] * Tension mist nog iets waardoor de Villain iets persoonlijker wordt [21:34] maar voor de rest lukt het al heel behoorlijk :-) [21:35] * Tension moet ook nog even Levensgevaarlijke Bedreigingen verzinnen [21:35] die PCs zijn namelijk echt absurd capabel Openingsscene ------------- The Red Rose, nachtclub in Chicago, eigendom van Wayne. Optreden van Felicia, die na optreden (Perform) een roos krijgt van Maxwell Paco wordt ontvoerd als hij naar de WC moet. Mocht hij geen alarm slaan, dan ziet een toevallig voorbijkomende medewerker het en schreeuwt hij moord en brand. Achtervolging / brawl. Daders hebben een tattoo idv van het zon-teken. Tussenscene ----------- Man met mantel en kap. Donker, naargeestige omgeving. Staat in soort cirkel, met allerlei mystieke symbolen en wat kaarsen. "Kom tot mij, oh Kind van de Maan, Licht in de Nacht... Uw Vervolmaking is nabij... De Tijd tot Samenkomst..." Research -------- Research van tattoo leidt naar een zekere Walter Beck, een professor in Archeologie (rivaal van Arkansas). Deze is al enkele dagen niet op de universiteit waar hij lesgeeft geweest. Bij huisbezoek blijkt dat hij is vermoord in zijn huis, dat grondig overhoop is gehaald. Uit de asresten in de haard halen ze de documenten met de sleutel tot de pilaren-trap. Ook heeft hij wat aantekeningen over Yule (21 dec) en Litha (21 juli) als geboortedagen van belangrijke personen in de azteekse / mexicaanse mythologie. 13 mei 37 wordt ook genoemd. Bij onderzoek is dit een zonsverduistering. Verder heeft hij wat correspondentie met ouders van kinderen die ook ooit ontvoerd zijn. De dochter van Beck heet Alice. Deze is een jaar terug ontvoerd geweest. Na een tijdje kwam ze terug zonder geheugen, maar met een brandmerk in de vorm van het maanteken. Door correspondentie (of evt Interruptie door Maxwell) ------------------------------------------------------ 1 gezin waarmee Beck schreef (Ethan en Amanda Huston) hebben een zoontje (Jack) dat ook ontvoerd is geweest. Hij heeft intussen een brandmerk in de vorm van het zonneteken gekregen. Wellicht weet Jack toch nog dingen / krijgt ze een brainwave als ze een symbool laten zien. Enkele dagen later komt het ventje ongedeerd terug, maar hij weet van niks meer. Hopelijk Marking door de Shaman bij bezoek. De PCs letten goed op /of/ Jack /of/ Alice. Als ze iemand marken wordt deze bruut ontvoert / loopt gewoon weg. Als ze niemand marken maar bij iemand blijven geeft deze te kennen dat hij of zij erg naar het zuiden wordt getrokken. Bij navraag bij de politie in Chicago komen ze er achter dat Alice ontsnapt is uit politiebureau in Chicago. Reisscene --------- De party volgt de Marked Man naar de jungle van de Amazone in Brazilie. Krijgen geen volledige plaatsbepaling, aangezien de tracing abrupt ophoudt. Als ze in de buurt komen van de laatst bekende plek valt de piloot in slaap (of dit nou een PC is of niet) en het vliegtuig stort waarschijnlijk neer. Iedereen 4 dobbelstenen gooien, alle successen zijn Lethal Damage. Alleen Body of Bronze kan dit soaken. [15:12] ik snap dat nieuwsitem niet [15:12] zoon van de vriend van maxell, lord ethan pieterszn, jack [15:12] wie is nou wie [15:12] vreind is lord ethan [15:12] en waarom moeten ze jack marken [15:12] zoontje is jack [15:12] ah [15:12] == andere kind [15:12] ? [15:12] ofzo? [15:13] jack is zonnekind [15:13] alice is maankind [15:13] ok [15:13] maar dan zou ik die 2e interruptie het nieuwsitem 'dochter weer vermist' laten [15:13] zijn [15:13] ipv 'is vorig jaar vermist' [15:13] das een beetje raar [15:14] nou, dat nieuwsitem duikelen ze op na research [15:14] ah zo [15:14] ok [15:14] zo van hee dat is vorig jaar gebeurd [15:14] maar ik vind het niet lopen [15:14] ik zou die tussenscene na de research gooien [15:14] en ze eerst een clue op de uni laten ontdekken [15:14] dat prof beck onderzoek aan het doen was naar een cult [15:14] dus ze dan naar die tussenscene sturen [15:15] waarbij ze duidelijk niets kunnen doen qua interferen [15:15] dus moeten ze naar huis prof [15:15] en dan verder [15:15] die tussenscene was meer een dramatische device [15:15] ja, maar daar moeten ze bij zijn [15:15] toch? [15:15] zo van "Meanwhile, elsewhere..." [15:15] lijkt mij het leukst [15:15] werkt dat in RPGs dan? [15:16] ik vindt dat zo statisch [15:16] het kan [15:16] en ik wil het wel eens proberen [15:16] en ik kan echt niet verzinnen waarom ze *en* aanwezig zijn *en* niks kunnen doen [15:17] nou ja ofwel overmacht, ofwel ze volgen al een clue ofzo [15:17] waarbij ze zich nog niet kunnen bloot geven [15:17] zeg maar 'er staan 500 mensen met rode kappen op rondom een altaar' [15:17] dat gaat je niet lukken dan [15:18] dat laatste kan [15:18] en de party komt uiteraard via een onbekende geheime gang binnen [15:18] maar het blijft gewoon een hakkelend plot [15:18] hoezo? [15:18] Nou, ik stuur ze echt heel amerika door [15:18] en telkens wat nieuwsitems enzo [15:18] waarom dan niet het zoontje van beck laten zijn? [15:19] en dan wordt er weer aan ze gesjord door vriend van Maxwell [15:19] dwz het zoontje van beck is een jaar geleden ontvoerd [15:19] daarom was hij interested geworden in dat symbool [15:19] daarom was hij interested geworden in dat symbool [15:19] etc etc [15:19] hoeven ze niet naar NY [15:19] kijk, dat scheelt weer een halte [15:19] is ook leuker [15:19] dan moeten ze zoontje van vermoorde gast protecten [15:20] en dan? [15:20] is meer verbondenheid van PCs [15:21] hmms wacht [15:21] s/zoon/dochter in mijn suggesties [15:21] ik las het even verkeerd [15:22] huh? [15:22] nu snap ik m helemaal niet meer :-) [15:22] maw: 1. ze komen erachter dat beck vermoord is, en vinden uit dat hij een dochter heeft. 2. terwijl ze op zoek zijn naar dochter komt maxwell met 'zoontje vriend' story. 3. ze vinden uit dat dochter van beck nu verdwenen is [15:23] net zoals zoontje vriend vorig jaar [15:23] ja... okeee [15:23] zij naar zoontje vriend toe [15:23] en marken hem / beschermen hem [15:23] dat is dus 2 toch? [15:24] hoezo twee? [15:24] uit mijn volgorde [15:24] ja, maar ik heb nog een scene nodig waarin ze een van de Kinderen tegenkomen en ondervragen en marken [15:24] waar plak ik die dan? [15:25] bij 2 ? [15:25] of je zou kunnen doen dat ze die dochter wel tegenkomen [15:25] en dat ze daarna door maxwell 'afgeleid' worden en omdat ze langs vriend gaan die dochter kwijtraken, en die dus moeten volgen [15:27] oooh, ik snap m nu pas [15:27] in jou 123 opsomming hierboven weten ze nog niet bij 1 dat die dochter ooit afwezig was? [15:28] :confused: [15:29] ja pcies [15:30] 1. Beck deed onderzoek naar die cult [15:30] Hij had een dochter [15:30] (das al bij 1?) [15:30] ja [15:30] 2. Nieuwsitem van Maxwell [15:30] hij had een dochter kunnen ze uitvinden terwijl ze zijn spullen doorzoeken [15:31] check [15:31] zoontje van vriend van Maxwell is ontvoerd, ontvoerders hadden $beschrijving die matched [15:31] yep [15:32] of de PCs gaan er gelijk naar toe, of later als ventje ongedeerd maar onwetend terug komt [15:32] kan allebei [15:32] anyways, ze praten met het kereltje [15:32] ja, pcies, kan alleblei (even opties open laten voor PCs :-) [15:32] kereltje weet dus niks meer [15:33] mogelijkheid tot marken [15:33] als ze dat doen wordt ie gewoon bruut ontvoerd [15:33] nou ja ik zou dus doen: terwijl ze bezig zijn met zoontje [15:33] als ze m niet marken maar wel in de gaten houden, vertelt het ventje dat hij naar het zuiden wordt getrokken [15:33] wordt dochter bruut ontvoerd [15:33] ofzo [15:33] dat was 3 [15:33] hoe komen ze dat te weten? [15:34] in mijn optiek merken ze dat ontvoeren van Alice niet [15:34] ehm, politie die bezig is met onderzoek naar de moord? [15:34] ofzo [15:34] okee, kan [15:34] als je ze dan 2 kansen wil geven voor marekn [15:34] maar Alice is dan pleite, en daar kunnen ze niks meer mee [15:34] dan kun je ze de dochter ook nog tegen laten komen bij 1 [15:34] nee ok [15:35] pcies, dochter bij 1 tegen laten komen is handiger [15:35] maar is wel sfeer als politie dan zegt ze voldeden aan $beschrijving [15:35] aaah, Alice wordt ontvoerd / breekt uit politiebureau onder invloed van hersenspoeling [15:35] true [15:36] nou, ik neem aan dus dat ze bij Jack goed opletten [15:36] en die vertelt dus dat hij naar het zuiden wil [15:36] zij brengen hem naar het zuiden [15:36] naar tempel [15:36] vliegtuig crashed dus [15:36] Jack kwijt [15:36] nou klaar dus? [15:36] toch [15:36] ? [15:36] hoeven ze niet langs NY [15:36] plot is ok [15:37] okidoki [15:37] nu klopt het weer [15:37] je _zou_ nog kunnen doen [15:37] dat het niet een vriend van maxwell was [15:37] ik had gewoon teveel zijwegen enzo, dan schiet het niet meer op [15:37] maar dat prof beck gewoon correspondentie had [15:37] met mensen waarvan kinderen ontvoerd waren [15:37] dan is het minder opgelegd [15:37] zo van 'en nu is hier weer een clue door de GM' [15:38] goed idee [15:39] slordig van die cult om al die papieren van Beck gewoon te laten slingeren [15:39] of nee, die lagen natuurlijk in een kluis waarvan alice de code weet [15:39] duh [15:39] :) [15:39] dank je wel! [15:39] np [15:39] ik kan weer vooruit [15:39] ga je nou nog de pcs bij de temple scene laten zijn? [15:40] het suffe is dat ik dus wel mooie scenes verzinnen en een background maar om die aan elkaar te lullen is af en toe moeilijk [15:40] denk ik niet [15:40] ach gaat altijd makkelijker met 2 [15:40] ja, daarom ben ik voor co-DM's [15:40] :-) [15:40] ik denk niet dat de PCs bij de tempel scene zijn [15:40] ik wil die truuk wel eens proberen [15:40] ik denk dat het neerkomt op zoiets als dromen [15:41] en om die scene er nog in te vrotten is mij te moeizaam [15:41] en dat kan best leuk zijn [15:41] ja, daarom [15:41] maar is wel veeeeel luisteren [15:41] welnee [15:41] kost een minuutje of 4 [15:41] ik ben iig benieuwd hoe dat bevalt [15:41] veel meer dan wat ik op heb geschreven ga ik niet melden [15:41] het is duidelijk een genre conventie [15:41] en dat wil ik wel eens proberen [15:41] ligt ook aan de tijd trouwens [15:42] in mijn ideale sessie zijn de PCs ook erg druk met elkaar