Wereldachtergrond
We spelen in een soort Forgotten Realms setting, maar dan met wat minder
magie.
In deze wereld heeft in een ver verleden een ander ras gewoond. Bijna niemand
weet dit echter meer. Alleen een kleine groep wizards (en aanverwanten)
beschermt alle georven schatten van kennis. Zij vinden dat deze informatie
niet in handen mag komen van de machthebbers - het oude ras was namelijk
technologisch zeer geavanceerd, en had dus veel militaire macht. Bovendien
denken de wizards (terecht) dat hun macht er heel wat minder door zal worden
als 'de gewone man' aan technologie komt. (voor Jake: denk aan Changeling: the
Dreaming ;-) )
Sommige van de machthebbers van de belangrijkste landen ter wereld zijn echter
al langer de wizards (en daarmee de kennis) op het spoor en proberen zo hun
macht te vergroten.
Nu is er net ontdekt dat er binnen een afzienbare tijd (een aantal jaar) een
grote hoeveelheid robots die onder het ijs verborgen zitten vrij zullen komen.
Helaas zijn niet alleen de wizards daar achter...
(Dit verhaaltje was de allereerste insteek. We hebben het in de loop van de ccampaign behoorlijk veranderd.)
Tijdrekening
We houden een standaard jaar aan. De campaign is begonnen aan het begin
van de winter van het jaar 383, nl.:
5 december 383 |
sessie 1 |
1 dag |
6 december 383 |
sessie 2 |
2 dagen |
8 december 383 |
sessie 3 |
2 dagen |
10 december 383 |
sessie 4 |
5 dagen |
15 december 383 |
sessie 5 |
2 dagen |
17 december 383 |
sessie 6 |
2 dagen |
19 december 383 |
sessie 7 |
5 dagen |
24 december 383 |
sessie 8 |
8 dagen |
1 januari 384 |
sessie 9 |
3 dagen |
zondag 4 januari 384 |
sessie 10 |
13 dagen |
17 januari 384 |
sessi 11 |
? dagen |
Steden
Borzar
Borzar is de tussenstad tussen Darmoth en Uphill. Een klein stadje, maar een
waar wel veel verkeer doorheen komt. Noemenswaardige dingen zijn er niet veel,
behalve de Dahr Inn, waar bijna iedereen die op reis is wel even aanwipt voor
een verfrissing. Verder vind je er Illi, de halfling priesters en Yondalla,
de kruidendokter.
Darmoth
Darmoth is de grootste stad in de regio, en daarmee ook het centrum van de
macht. De ruler van de regio, Lord Bornhald, heeft hier zijn zetel, net zoals
de belangrijkste tempel uit de regio, de tempel van Kord.
Darmoth is in tweeen gesplitst door een rivier, en heeft ook een vrij
bloeiende havenindustrie. Daardoor ruikt het wel in een groot gedeelte van de
stad erg naar rivier.
Er ligt maar een klein gedeelte van de stad aan de westkant van de rivier.
Alle belangrijke gebouwen zijn aan de oostkant te vinden, zoals bijvoorbeeld
het paleis van Bornhald. Dit is omringd door een hoge muur, en vrij streng
bewaakt. De enige ingang is die aan het omroepersplein, voor het paleis. Het
gebouw is niet supergroot, maar toch nog aardig indrukwekkend. Het geeft
eerder de indruk efficient te zijn dan dat het voor de mooi gebouwd is. Rondom
het paleis liggen vele kleine winkeltjes, onder andere een general store.
De tempel van Kord ligt aan dezelfde kant van de rivier als het paleis van
Bornhald, de oostkant. De tempel heeft 2 ingangen, een voor het publiek en
eentje voor de priesters/priesteressen. Deze laatste wordt door wachters
bewaakt. De publieksingang is geflankeerd door 2 erg grote standbeelden, een
man met schild en een bewapende vrouw. Als je daardoorheen gaat, kom je in een
ruimte die verder afgesloten is. De priesters verlenen hier hun diensten aan
het publiek. De ruimte bevat verder 2 altaren, aan de beide zijkanten.
Achterin de wand van de ruimte is een standbeeld van Kord met Broad Sword
ingehouwen.
Tussen het paleis en de tempel ligt de bakkerstraat, waarin vele bakkers het
aangevoerde graan van buiten de stad verwerken.
In Darmoth zijn verschillende inns en taverns te vinden, oa. In Den Blauwe
Borgt (met lekkere maar dure wijn), De Lachende Luiaard (met goeie ale), en de
Guard's Game (waar de wacht meestal verblijft).
Uphill
Uphill is de tweede grote stad in de regio. De concurrentie met Darmoth is dan
ook best groot, maar de realiteit is dat beide steden elkaar nodig hebben.
Uphill levert erts van de nabijgelegen bergen, dat vanuit Darmoth verscheept
moet worden.
Dinzar
Dinzar is de havenstad van de regio; ze ligt aan de zee. De handel van Darmoth
gaat hiernaartoe. Aan de haven ligt de Bloddy Bart's Inn, waarbij ze altijd
verse vis hebben, maar het wel stinkt.
Gebieden
Land van de barbaren
2 weken ten noorden van Uphill ligt een gebied wat door nomadische barbaren
beheerst wordt.
|