Not logged in.
Sandcat RPG


>NPC Beschrijvingen
>Personages
>Sessie verslagen
>Wereld

^Campaign 2001/2002

>Sandcat RPG stuff >Campaign 2001/2002 >Wereld

Wereld

Wereldachtergrond

We spelen in een soort Forgotten Realms setting, maar dan met wat minder magie.
In deze wereld heeft in een ver verleden een ander ras gewoond. Bijna niemand weet dit echter meer. Alleen een kleine groep wizards (en aanverwanten) beschermt alle georven schatten van kennis. Zij vinden dat deze informatie niet in handen mag komen van de machthebbers - het oude ras was namelijk technologisch zeer geavanceerd, en had dus veel militaire macht. Bovendien denken de wizards (terecht) dat hun macht er heel wat minder door zal worden als 'de gewone man' aan technologie komt. (voor Jake: denk aan Changeling: the Dreaming ;-) )
Sommige van de machthebbers van de belangrijkste landen ter wereld zijn echter al langer de wizards (en daarmee de kennis) op het spoor en proberen zo hun macht te vergroten.
Nu is er net ontdekt dat er binnen een afzienbare tijd (een aantal jaar) een grote hoeveelheid robots die onder het ijs verborgen zitten vrij zullen komen. Helaas zijn niet alleen de wizards daar achter...

(Dit verhaaltje was de allereerste insteek. We hebben het in de loop van de ccampaign behoorlijk veranderd.)

Tijdrekening

We houden een standaard jaar aan. De campaign is begonnen aan het begin van de winter van het jaar 383, nl.:

5 december 383 sessie 1 1 dag
6 december 383 sessie 2 2 dagen
8 december 383 sessie 3 2 dagen
10 december 383 sessie 4 5 dagen
15 december 383 sessie 5 2 dagen
17 december 383 sessie 6 2 dagen
19 december 383 sessie 7 5 dagen
24 december 383 sessie 8 8 dagen
1 januari 384 sessie 9 3 dagen
zondag 4 januari 384 sessie 10 13 dagen
17 januari 384 sessi 11 ? dagen

Steden

Borzar

Borzar is de tussenstad tussen Darmoth en Uphill. Een klein stadje, maar een waar wel veel verkeer doorheen komt. Noemenswaardige dingen zijn er niet veel, behalve de Dahr Inn, waar bijna iedereen die op reis is wel even aanwipt voor een verfrissing. Verder vind je er Illi, de halfling priesters en Yondalla, de kruidendokter.

Darmoth

Darmoth is de grootste stad in de regio, en daarmee ook het centrum van de macht. De ruler van de regio, Lord Bornhald, heeft hier zijn zetel, net zoals de belangrijkste tempel uit de regio, de tempel van Kord.

Darmoth is in tweeen gesplitst door een rivier, en heeft ook een vrij bloeiende havenindustrie. Daardoor ruikt het wel in een groot gedeelte van de stad erg naar rivier.
Er ligt maar een klein gedeelte van de stad aan de westkant van de rivier. Alle belangrijke gebouwen zijn aan de oostkant te vinden, zoals bijvoorbeeld het paleis van Bornhald. Dit is omringd door een hoge muur, en vrij streng bewaakt. De enige ingang is die aan het omroepersplein, voor het paleis. Het gebouw is niet supergroot, maar toch nog aardig indrukwekkend. Het geeft eerder de indruk efficient te zijn dan dat het voor de mooi gebouwd is. Rondom het paleis liggen vele kleine winkeltjes, onder andere een general store.

De tempel van Kord ligt aan dezelfde kant van de rivier als het paleis van Bornhald, de oostkant. De tempel heeft 2 ingangen, een voor het publiek en eentje voor de priesters/priesteressen. Deze laatste wordt door wachters bewaakt. De publieksingang is geflankeerd door 2 erg grote standbeelden, een man met schild en een bewapende vrouw. Als je daardoorheen gaat, kom je in een ruimte die verder afgesloten is. De priesters verlenen hier hun diensten aan het publiek. De ruimte bevat verder 2 altaren, aan de beide zijkanten. Achterin de wand van de ruimte is een standbeeld van Kord met Broad Sword ingehouwen.
Tussen het paleis en de tempel ligt de bakkerstraat, waarin vele bakkers het aangevoerde graan van buiten de stad verwerken.
In Darmoth zijn verschillende inns en taverns te vinden, oa. In Den Blauwe Borgt (met lekkere maar dure wijn), De Lachende Luiaard (met goeie ale), en de Guard's Game (waar de wacht meestal verblijft).

Uphill

Uphill is de tweede grote stad in de regio. De concurrentie met Darmoth is dan ook best groot, maar de realiteit is dat beide steden elkaar nodig hebben. Uphill levert erts van de nabijgelegen bergen, dat vanuit Darmoth verscheept moet worden.

Dinzar

Dinzar is de havenstad van de regio; ze ligt aan de zee. De handel van Darmoth gaat hiernaartoe. Aan de haven ligt de Bloddy Bart's Inn, waarbij ze altijd verse vis hebben, maar het wel stinkt.

Gebieden

Land van de barbaren

2 weken ten noorden van Uphill ligt een gebied wat door nomadische barbaren beheerst wordt.


© 2003-2024 Sandcat RPG Crew.
Page design by Stijn (main layout) & Jake (textures and colours).

Comments can be sent to rpgadmin(at)sandcat(dot)nl.