Not logged in.
Sandcat RPG


>Sessie 1
>Sessie 2
>Sessie 3
>Sessie 4
>Sessie 5
>Sessie 6
>Sessie 7
>Sessie 8
>Sessie 9
>Sessie 10
>Sessie 11
>Sessie 12
>Sessie 13
>Sessie 14
>Sessie 15

^Sessie verslagen

>Sandcat RPG stuff >Campaign 2001/2002 >Sessie verslagen >Sessie 1

Sessie 1
Gespeeld op: 15 september 2001
Afwezig: -
Bijzonderheden: Het ging sneller dan we dachten...

De PCs zijn op de een of andere manier bij elkaar gekomen. Terwijl ze in de stad Borzar ronddwalen, waait er opeens een perkament tegen iemand aan, met daarop een kaart en een aantal vreemde symbolen. Iedereen in de stad weet te vertellen dat het waarschijnlijk gaat om de enige dungeon buiten de stad (de kaart bevat ook een deel omgeving waarbij dat waarschijnlijk klopt). Aangenomen dat de PCs happen, hebben ze 1 dagreis te gaan voordat ze bij de dungeon zijn.
In Borzar zijn nog verschillende dingen te doen, oa. is er een inn, de 'Dahr Inn' met als innkeeper Durn, een standaard gezette joviale innkeeper.
Wat de PCs niet weten is dat het om een kaart gaat die aangeeft waar 1 van de vele artefacten liggen van het oude ras. De kaart is eigenlijk van een party die door de wizards gestuurd is om dit artefact veilig te stellen. De kaart geeft aan waar het ding ligt, en geeft aan waar er een holografische muur bevind. Achter de holografische muur is er een kamertje met een set of controls, die de deur openen. Yils, de leider van de party, is vastbesloten om ondanks het verlies van het blaadje toch op weg te gaan en dan daar te wachten - hij vermoed dat degenen die het blaadje nu hebben er wel achteraan komen.

Party van wizards:
- Yils, leider, male human 2nd level wizard, hp 9
  Str 11, Dex 14 (+2), Con 10, Int 16 (+3), Wis 9 (-1), Cha 8 (-1)
  In +2, Ab 0, AC 12 (none), weap. Quarter Staff, dmg 1d6 20/x2
  Feats: Toughness, Dodge (p81)
  Memorized: Prestidigitation (p238), Magic Weapon (p225),
	Shield (p251), 2 x Magic Missile (p224), Mage Armor (p223)
  Spell Book: all 0th level, Magic Weapon (p225), Shield (p251),
	Magic Missile (p224), Mage Armor (p223),
	Summon Monster I (p258)
  Yils gaat altijd gekleed in een rode robe met het symbool van
  zijn meesters achterop. Hij houd ervan om goed voorbereid een
  gevecht in te gaan.
- Evangelina, female human 1st level thief, hp 7
  Str 14 (+2), Dex 17 (+3), Con 13 (+1), Int 9 (-1), Wis 11, Cha 15 (+2)
  In +7, Ab +2, AC 15 (leather), weap. Short Sword, dmg 1d6 19-20/x2
  Feats: Ambidexterity (p80), Improved Initiative
  Evangelina is een van de weinige dieven die in dienst zijn van
  de wizards. Ze is goed in haar taken, maar heeft nog veel te leren.
  Dit is haar eerste echte missie, dus ze is nog wat zenuwachtig.
- Rotnan, male human 1st level fighter, hp 12
  Str 17 (+3), Dex 12 (+1), Con 15 (+2), Int 10, Wis 8 (-1), Cha 10
  In +1, Ab +5, AC 16 (chain mail), weap. Long Sword, dmg 1d8 19-20/x2
  Feats: Power Attack (p84), Weapon Focus: Long Sword (p86)
  Rotnan is een goede vriend van Yils - ze zijn samen opgegroeid.
  Hij is vooral stil, maar is blij dat hij zijn vriend kan steunen
  voor het goede doel.

Yils en de anderen zijn dus al in de dungeon op het moment dat de PCs daar aankomen. Ze hebben zelfs al de holografische muur gevonden en wachten op het moment dat de PCs aankomen en voor hun de deur openmaken.
De PCs ondertussen komen in de dungeon niet veel tegen, behalve 1 encounter met een aantal zombies. Hieronder volgen de dungeon beschrijvingen.

  • (A) -- Ingang. Niet veel te zien, het is een soort 'aardverschuiving' naar beneden. De hele dungeon is zo'n 2m onder de grond. De muren zijn vrijwel allemaal van grond, met soms hout om de zaak te stutten.
  • (B) -- Deze 'uitbouw' is duidelijk ooit een soort nest geweest van een of ander vrij groot beest - er liggen nog allemaal takken/objecten in die vorm. Verder is er niets te vinden.
  • (C) -- Hier ligt een lijk weg te rotten - het is blijkbaar van een avonturier die te zwaar gewond was om te ontsnappen aan de zombies (zie (I)). Hij heeft 3 cp bij zich.
  • (D) -- Deze kamer is duidelijk scherp afgewerkt, en wel zo scherp dat het *echt* onnatuurlijk is. Iedere PC die probeert te zoeken naar geheime deuren vind niets - maar ontdekt wel dat de muren nooit door een mens (die zij kennen) gemaakt kunnen zijn.
  • (E) -- De kamer met de controls. Deze zit achter de holografische muur die aangegeven staat op de kaart van de spelers. Zie beneden voor de rest van het verhaal.
  • (F) -- Zie beneden.
  • (G) -- Deze stroom is zo'n 4 meter breed en 2 meter diep. Aan de westkant zit een stalen rooster in de muur gemaakt. Als de PCs erin vallen dan worden ze door het rooster tegengehouden.
  • (H) -- De deur van deze kamer kan niet meer open - hij is helemaal vastgeroest.
  • (I) -- Hier om de hoek staan 3 zombies, die zodra ze de PCs zien aanvallen.
    • 2 Medium Zombies, init. -1, spd 30', AC 11, At +2, Dmg 1d6+1
      • a. hp 16
      • b. hp 14
    • 1 Small Zombie, init. -1, spd 30', AC 11, At +1, Dmg 1d4
      • c. hp 8
      deze heeft onderhuids (en dus te zien) een aantal chips 'ingebouwd' - de PCs hebben geen idee wat het is. Er is ook veel van weggeroest.

Uiteindelijk komen ze in de kamer aan met symbolen - Yils z'n party heeft ze al langs zien komen, en staat klaar om ze achterna te gaan. Het bedieningspaneel zit verstopt achter een verroeste plaat, die eerst opzij geschoven moet worden. Zodra de PCs 1 karakter aanraken, verschijnen er aan de andere kant van de kamer 20 stralen groen licht tussen het plafond en de grond. Aanraking van zo'n straal geeft 4 hp schade. De PCs moeten in 10 keer de goede code intoetsen - elke keer dat de code fout wordt ingetoetst komen de stralen dichterbij. Als de goede code is ingetoetst, HDFXL [enter], verdwijnen de stralen (zie ook het code verklaringsblaadje).
Aangenomen dat het ze lukt, opent de deur, en verdwijnt ook de holografische muur. Door de opening zien de PCs een hele donkere en kleine kamer, met in het midden een pedestal. Maar als ze goed en wel binnen zijn, komen vanachter Yils met z'n groep. Hij roept eerst met een magisch versterkte stem (door z'n Prestidigitation):

"Leg je wapens neer en we zullen jullie sparen!"
Als de PCs op het verzoek ingaan, worden ze geboeid, geblinddoekt en magisch doofgemaakt. Yils gaat daarna de kamer in en komt na 10 min. weer terug, waarna 1 van de PCs van z'n boeien ontdaan wordt en Yils en de rest zich uit de voeten maken - de PCs zijn dan vrij om toch nog de kamer in te gaan, maar het ding wat ze vinden is weg (zie onder).

Als de PCs niet op het verzoek ingaan, valt Yils aan - hij weet dat hij terug moet komen met het ding, en hij vreest dat de PCs van de kant van de rulers komen. Mocht het gevecht echter mis gaan dan is hij niet bereid zijn leven te geven, en rennen ze zo snel mogelijk weg.
Yils heeft van te voren al een Shield op zichzelf gedaan (AC dus +7). Verder heeft hij bij Rotnan een Magic Weapon op zijn zwaard gecast. Yils & Rotnan proberen de PC's naar achter te lokken zodat Evangelina die om de hoek staat van achter kan aanvallen. Zij blijven dan ook buiten de (nu verdwenen) holografische muur staan.
Als Yils en co winnen, laten ze voor zover mogelijk de PCs in leven - en er gebeurt hetzelfde als boven. Als de PCs winnen, kunnen ze de kamer ingaan.

In de kamer op het pedestal zit een knop. Als de PCs hierop drukken, komt er een hologram 'alien' die levensecht eruitziet op hun aflopen. Hij praat in een vreemde taal, en wijst uiteindelijk naar een hoek van de kamer. Daarna verdwijnt hij weer. Deze 'uitzending' is te herhalen door op de knop te drukken.
In de hoek van de kamer zit na enig onderzoek een kastje in de muur - hierin zit een box of Z'ar-Dul (de naam is de PCs uiteraard nog niet bekend).

Box of Z'ar-Dul

De box of Z'ar-Dul is een tetraeder vormig zwart doosje, met aan 3 kanten een klein knopje. Elk van de knopjes produceert een holografische boodschap, geprojecteerd op dezelfde manier als R2D2 in StarWars projecteerd. Deze boodschappen zijn door de eigenaar te programmeren, of te wissen. De box herkent zijn eigenaar door een vingerafdruk scanner in de 4e zijde. Deze geeft zodra er iets voor de opening wordt gehouden eventjes een rood lichtje.
Deze specifieke box heeft de volgende boodschappen erin zitten:

  • 1: Een kort filmpje van iets wat duidelijk een stad lijkt, maar dan wel een rare - ronde koepels enzo zijn zichtbaar. Niets beweegt echter behalve de camera. Het duurt zo'n 30 seconden.
  • 2: Een close up van dezelfde alien die ook de boodschap in de kamer speelde. Hij houdt een speech van wel 2 minuten, waarin hij zeer serieus kijkt. Verder onverstaanbaar.
  • 3: Stel kinderen van alien ras speelt spelletje. Vogeltjes fluiten bloemetjes bloeien. Duurt plusminus 1 minuut. Dan 10 sec. weer dezelfde man die iets schreeuwt in de camera.


Volgende sessie > 

© 2003-2024 Sandcat RPG Crew.
Page design by Stijn (main layout) & Jake (textures and colours).

Comments can be sent to rpgadmin(at)sandcat(dot)nl.