Not logged in.
Sandcat RPG


>Sessie 1
>Sessie 2
>Sessie 3
>Sessie 4
>Sessie 5
>Sessie 6
>Sessie 7
>Sessie 8
>Sessie 9
>Sessie 10
>Sessie 11
>Sessie 12
>Sessie 13
>Sessie 14
>Sessie 15

^Sessie verslagen

>Sandcat RPG stuff >Campaign 2001/2002 >Sessie verslagen >Sessie 3

Sessie 3
Datum: 12 oktober 2001
Afwezig: Koe, Jeroen
Bijzonderheden: Verder deed William (huisgenoot Rob) mee, als Berthold Dragenfeldt. Vanwege het aantal 'vermiste' karakters werd er deze sessie niet veel bijzonders gedaan.

De dag begon met Kaval die een rondleiding door de stad gaf. Hij wees ze achtereenvolgens:

  • de tempel van Kord, god of strength
  • de bakkerstraat, waar de geur van brood je omringt. Hier kende hij nog een bakker.
  • het paleis van lord Bornhald, "de beste lord die we ooit gehad hebben!"
  • het grote plein voor het paleis, waar de meeste officiele aankondigingen gedaan worden. Hier werd een avondklok afgekondigt, om 22:00 moesten de straten leeg zijn. Verder moesten alle avonturiers zich melden bij de wacht.
  • taveerne In Den Blauwe Borgt
  • taveerne Guard's Game
    Hier heeft Dintir geprobeerd een dagger te stelen van een wacht.

Bij het melden bij de wacht krijgen de PCs te horen dat er steeds meer activiteit van kobolds ten oosten van de stad is waargenomen. Aan hun wordt een beloning van 75gp pp in het vooruitzicht gesteld als zij de bedreiging kunnen opruimen.
De PCs maken een afspraak met Kaval om de volgende ochtend vroeg te vertrekken. Ze komen deze echter niet na, en gaan via de zuidpoort de stad uit ipv de afgesproken westpoort.
Verder maken ze een omtrekkende beweging rond de stad, van zuid via zuidoost naar oost. Daarbij komen ze het volgende tegen:

  • 3 kobolds; hp 1/2d8, init +1, spd 30', ac 15, spear/crossbow
    spear: att -1, dmg 1d6-2, crossbow: att +2, dmg 1d8
  • 1 boar; hp 22, init +0, spd 40', ac 16, att +4, dmg 1d8+3

Uiteindelijk komen ze bij een spoor. Dit leidt naar een soort 'heg'. Daarachter zitten verstopt:

  • 6 kobolds: hp 1/2d8, init +1, spd 30', ac 15, spear/crossbow
    spear: att -1, dmg 1d6-2, crossbow: att +2, dmg 1d8
  • 1 orc shaman; hp 10, init +0, ac 14, fort +2, refl +2, will +2.
    Spells: 2x darkness 20ft, 2x cone of cold, 1x sleep

Nadat deze verslagen zijn gaan de PCs terug naar Darmoth om hun prijs te claimen.


<  Vorige sessie || Volgende sessie > 

© 2003-2024 Sandcat RPG Crew.
Page design by Stijn (main layout) & Jake (textures and colours).

Comments can be sent to rpgadmin(at)sandcat(dot)nl.